انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسته بندی مواد غذایی مخصوصا میوه و سبزیجات خیلی مهم و حساس هست چونکه تا بخواد دست مشتری برسه کلی هفت خوان رستم رو طی میکنهlaughسبزی هم که سریع خراب میشه و فاسد میشه البته میوه هم همچین وضعیت خوبی نداره بخصوص اگه میوه های تابستون باشه.حالا بریم ببینیم عملکرد بسته بندیشون چه جوریاستcool

عملکرد بسته بندی

دو عملکرد اصلی بسته بندی عبارتند از:

1. جمع آوری محصول در واحدهای مناسب برای جابه جایی
2. حفاظت از محصول در طول مراحل توزیع، ذخیره و بازاریابی
امروزه بسته بندی های جدیدی به منظور تامین طیف گسترده ای از نیازهای محصولات کشاورزی تازه، طراحی شده است که می توان مهم ترین ویژگی های لازم آنها را، به صورت ذیل خلاصه کرد:

الف) بسته بندی ها، هنگام روی هم قرار گرفتن در طول زمان جابه جایی و حمل، برای حفظ محتویات، باید از استحکام مکانیکی کافی برخوردار باشند.
ب)ساختار مواد بسته بندی نباید حاوی مواد شیمیایی باشد که به مواد غذایی منتقل شده و موجب سمی شدن محصولات می‌شود.
ج) بسته بندی باید نیازهای حمل و نقل و بازاریابی را بر حسب وزن، اندازه و شکل مهیا سازد. روند اخیر در جهت کاهش اندازه و اشکال گوناگون بسته بندی از طریق یک دست کردن بسته‌بندی صورت می گیرد. پالت سازی و کنترل مکانیکی، یکسان سازی را برای علمکرد اقتصادی ضروری می سازد.
د) بسته بندی ها باید امکان سردسازی سریع محتویات را داشته باشند. همچنین نفوذپذیری ورقه های پلاستیکی، نسبت به گازها، از اهمیت به سزایی برخوردار است.
ه) باز یا بستن آسان، می تواند در شرایط بازاریابی محصول مهم باشد.
و) شکل بسته بندی باید به گونه ای باشد که محتویات درون خود را نشان دهد.
ز) گاهی اوقات لازم است بسته بندی، نور را از خود عبور دهد و یا به عبارتی شفاف باشد.
ح) بسته بندی باید کمکی برای عرضه در عمده فروشی ها باشد.
ط) گاهی بسته بندی برای سهولت دور انداختن، استفاده مجدد و یا بازیافت، طراحی می شود.
ی) هزینه بسته بندی تا حد ممکن کاهش یابد.

بسته بندی از فساد میوه ها و سبزی های تازه جلوگیری کرده یا آن را تا حد زیادی به تاخیر می اندازد. با وجود این، بسته بندی نادرست ضایعات محصول را افزایش می دهد. بسته بندی باید در برابر آلودگی، آسیب و کاهش بیش از حد رطوبت، محصول را حفظ نماید. از طرفی که فقدان یک بازدارنده رطوبت اضافی، می تواند موجب افزایش رطوبت نسبی در بسته بندی شده و به علت وجود موجودات ذره بینی، یا خراش سطحی بعضی میوه ها، باعث فساد و پوسیدگی سریع محصولات گردد.

انواع ظروف بسته بندی

بعد از برداشت، میوه ها و سبزی ها را در ظروف مختلف قرار داده و از مزرعه تا عمده فروشی ها حمل می نمایند. در بیشتر مواقع، روش هایی که توسط کشورهای پیشرفته استفاده می شود، شبیه به یکدیگر است.

ظروف مزرعه

ظروف جمع آوری یا چیدن محصول در مزرعه، بنا به نوع محصول، منطقه و مواد در دسترس، انواع گوناگونی دارند. در مناطق مختلف جهان، از جعبه های چوبی یا پلاستیکی، کیسه های از جنس کنف، کرباس یا برزنت و سبدهای توری و یا بافته شده از ساقه های انعطاف پذیر، به طور گسترده ای استفاده می شود.

ظروف حمل و نقل

از ظروف حمل و نقل، برای تسهیل در جابه جایی انواع محصولات کشاورزی استفاده می شود. بسته بندی برای حمل ونقل و کنترل، نیاز به ظرف های مناسبی داشته که از محصول در برابر له شدگی، تکان و لرزش ، تحمل وزن محصولات و ظروف روی هم چیده شده، افزایش یا کاهش دمای محیطی و … محافظت نماید.
ظروف باید به اندازه ای محکم باشند که امکان قرار گرفتن محصول را به تعداد مناسب روی هم، بدون خرابی یا آسیب ناشی از فشار، امکان پذیر سازند. از طرفی نباید بر تهویه گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن تاثیر داشته باشند، بلکه هم زمان امکان دفع گرمای ناشی از تنفس میوه های تازه را میسر نمایند. بسته بندی ایده آل شامل یک ظرف درب‌دار کاملا پر و بدون برجستگی روی آن است که دارای استحکام کافی بوده تا تحت هر گونه شرایط جابه جایی، قادر به حفاظت از محتویات بسته باشد.
در بیشتر کشورهای توسعه یافته، به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، ظروف حمل و نقل تنها یک‌بار استفاده شده و یا بازیافت می شوند. اما در برخی کشورهای در حال توسعه، این ظروف اغلب به شرکت باربری برگردانده یا فروخته می شوند.

انواع رایج بسته بندی، شامل جعبه ها یا صندوق های چوبی دستگیره دار، جعبه ها یا صندوق های سیمی، جعبه های تخته سه‌لا و سبدها هستند. انتخاب ظروف خاص برای میوه های گوناگون کار دشواری است. چرا که با توجه به منطقه، فاصله تا بازار، شیوه های پیش سردسازی، کمیت یا وزن حمل شده و دسترسی و هزینه مواد اولیه، ممکن است از انواع متفاوتی استفاده شود. کارتن های شیاردار، برای حمل میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری به کار می روند، وزن سبک و هزینه پایین تولید، از مزیت های این ظروف است.

بسته بندی های مصرفی

استفاده از بسته بندی های مصرفی در اندازه کوچک، با افزایش فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت ها برای خرده فروشی، رشد چشمگیری داشته است. این نوع بسته بندی، به صورت ظروف کاغذی و یا پلاستیکی، در دسترس مشتریان بوده تا آنها بتوانند خریدهایشان را به سهولت انجام دهند.

بسته بندی های مصرفی از انواع زیر هستند:

الف) کیسه ها که از جنس کاغذ، ورقه یا توری پلاستیکی ساخته شده اند
ب) سبدهای شکل دار مقوایی، پلاستیکی شفاف برای نمایش محتویات آن و یا همراه جداکننده هایی برای میوه های خاص طراحی شده اند.
ج) سبدهای مستطیلی یا گرد کوچک که از مقوای پوشش دار، موم دار و یا مواد دیگر ساخته شده اند. 

کیسه ها

کاربردی ترین بسته بندی در بخش مصرف کننده نهایی، به علت ارزانی قیمت، سهولت پر شدن و سهولت دوخت، کیسه های نایلونی هستند. این نوع کیسه ها، در اندازه ها و جنس های مختلفی در دسترس بوده، اما نسبت به اغلب بسته بندی های دیگر، حفاظت کمتری در برابر آسیب فیزیکی ایجاد می کنند.

 

  • banafshe javan
  • ۰
  • ۰

بسته بندی نون باید یه جوری باشه که به بافت نون آسیب نزنه مثلا نون خورد نشه.

 نان را از عواملی مانند تبادل رطوبت، تبادل چربی، جذب بو و تاثیر نور حفظ نماید و از نظر اندازه، شکل و باز و بسته کردن مناسب باشد.
عمده مواد مورد استفاده برای بسته بندی نان در دو دسته قرار می گیرند. یکی از آنها مواد کاغذی و دیگری پلاستیک ها می باشند.

از دسته مواد کاغذی می توان به کاغذهای پوشش دار (Coated Paperr) یا کاغذ لاک اندود شده با رزین، کاغذ پوشش داده شده با LDPE ، کاغذ پوشش داده شده با PVDC اشاره کرد.به این کاغذها، کاغذهای بهبود یافته گفته می شود. هدف از پوشش دادن کاغذ با لاک ها یا مواد حلال و یا موم ها و یا چند لایه مواد پلاستیکی (مانند LDPE ، PVDC و موم) عبارتند از:

1- استفاده کاغذ برای بسته بندی مواد غذایی

2ـ قابلیت دوخت آن توسط المنت حرارتی

3- افزایش مقاومت آن به رطوبت چربی و …

از مواد پلاستیکی مورد استفاده در بسته بندی نان میتوان پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP ) و سلوفان را نام برد. علاوه بر موارد فوق از لفاف های آلومینیومی نیز در بسته بندی نان استفاده می شود.

مواد کاغذی:

کاغذ پوشش داده شده با LDPE:

از این نوع مواد بسته بندی بخار آب نفوذ نمی کند و مقاومت آن عالی می باشد. اما اکسیژن و مواد معطر می تواند از آن نفوذ کند. اگر کاغذ با یک لایه LDPE به ضخامت 40 میکرومتر پوشیده شود، در رطوبت نسبی 85 درصد و در حرارت 23 درجه، بخار آب از آن نفوذ نخواهد کرد. به عبارتی نفوذ پذیری بخار آب از این نوع کاغذ صفر است.

کاغذ پوشش داده شده با PVDC:

پوشش دادن کاغذ با یک لایه ظریف PVDC، به افزایش صافی سطح کاغذ کمک می کند و نیز عاری از مزه و بو خواهد شد.

مزایای کاغذ:

انعطاف پذیری شکل پذیری و چاپ پذیری خوب – مقاومت بالا به پاره شدن، کشش و فشار – سبک، و غیر قابل نفوذ بودن به هوا- ممانعت کنندگی خوب در برابر عوامل فساد بویژه نور – قابل بازیافت (بشرط جداسازی به موقع از سایر زباله ها) – تجزیه سریع در محیط .
معایب کاغذ : در مقابل نفوذ گاز، روغن و رطوبت مقاومت خوبی ندارد.

مواد پلاستیکی:

بطور کلی پلاستیک ها پلیمرهایی هستند که از سنتز مواد اولیه ای به نام مونومر تهیه می شوند. مونومرها موادی سمی و برای سلامت انسان مضر هستند. در حالی که پلیمرها خنثی هستند و مشکلی ندارند.
اغلب پلیمرهایی که در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند ترمو پلاستیک ها هستند. این مواد دردرجه حرارت بالا نرم می گردند و در اثر سرد کردن مجدداً سخت می شوند بدون این که ترکیب شیمیایی آنها تغییر کند .

مزایا و معایب بسته بندی پلاستیکی

* مزایا :

– وزن کم و سبک
– قیمت مناسب
– قابلیت شکل دهی
– مقاوم در مقابل آب
– نفوذ ناپذیری در مواقع نیاز
– امکان رویت کالای داخل
– مقاومت دربرابرشوک و ضربه

* معایب :

– حساس به حرارت و تابش
– مخاطرات زیست محیطی
– خطر برای سلامت انسان

  • banafshe javan
  • ۰
  • ۰

پوشش ها و روکش های خوراکی :

پو شش ها و روکش های خوراکی یک گروه منحصر به فرد از مواد بسته بندی کننده را تشکیل می دهند با سایر مواد بسته بندی کننده بیولوژیکی و بسته بندی های  متعارف تفاوت دارند. پوشش ها و روکش های خوراکی در حالت شکلگیری و استفاده برای مواد غذایی تفاوت دارند. پوشش های خوراکی، با اضافه نمودن یک محلول روکش دهنده مایع یا ترکیبات مذاب بر روی محصول به دست آورده می شوند. این مواد را میتوان با استفاده از قلم مو، اسپری کردن و یا مواد سیال کننده نیز مورد استفاده قرار داد. پوشش های خوراکی بخشی از یک محصول غذایی به شمار آمده و از این روی به ویژگی های و خواص ظاهری مواد غذایی، نباید هیچ گونه تاثیری را وارد آورند. اما از سوی دیگر روکش های خوراکی ساختار های جداگانه ای هستند که در مراحل بعدی شکل یافته و به مواد غذایی افزوده می شوند.

این مواد با استفاده پخش کردن و خنک کردن محلولهای روکش دهنده بر روی یک سطح درجه بندی شده، خشک کردن ماده روکش بر روی یک درام خشک کننده ،و یا با استفاده از شیوه های سنتی فرآوری پلاستیک به وجود آورده می شوند . پوشش ها و روکش های خوراکی موانعی را در مقابل رطوبت، اکسیژن، دی اکسیدکربن، بوها، لیپیدها و سایر عوامل به وجود آورده و مواد غذایی را در درون خود نگه داشته و کلیت مکانیکی مواد و یا حمل و نقل و نگهداری ماده غذایی را آسان میسازند. از پوشش ها و روکش های خوراکی در بخش های جداگانه از محصول و برای بهبود کیفیت ماده غذایی تولید شده میتوان استفاده نمود .

بسته بندی فعال: 

زمانیکه یک بسته بندی فعال نامیده میشود که ماده بسته بندی کننده نقشی به جز یک مانع در برابر شرایط داخلی یا خارجی را بر عهده داشته باشد. محلول های بسته بندی کننده فعال میتوانند یک عامل جذب کننده اکسیژن یا عامل ضد میکروبی در شرایطی باشند که رشد میکروب ها یک عامل تهدید کننده کیفیت مواد غذایی به شمار می آید .

بسته بندی اتمسفر تعدیل شده : 

بسته بندی اتمسفر تعدیل شده (MAP) به عنوان یک محیط برای محصولات غذایی در یک پوشش بدون گاز می باشد که در آن برای کنترل دم و بازدم ، کاهش رشد میکروبیولوژیکی و یا افزایش طول مدت نگهداری مواد، گازهای محیطی تغییر یافته و یا تعدیل شده اند. به عنوان نمونه گوشت قرمز را در اتمسفری بسته بندی می کنند که اکسیژن و دی اکسید کربن آن در مقایسه با هوا افزایش یافته و از رشد عوامل میکروبی از این طریق جلوگیری می کنند.

مواد ترکیبی : 

مواد بسته بندی کننده ترکیبی مانند لامینات ها میتوانند خواص بازدارنده بسته بندی ها  را ارتقا ببخشند . یک نمونه در این زمینه مقوا و پلاستیک مورد استفاده در جداره فوقانی بستهبندی نوشیدنی های می باشد. ورق مقوایی ثبات و محافظت از محصول را به وجود می آورد و این در حالی است که مواد پلاستیکی با مانع شدن در برابر بخار آب شرایط بهینه را برای مواد مایع به وجود می آورند .

 

 

  • banafshe javan
  • ۰
  • ۰

زعفرون مثل طلا خیلی قیمتی و گرون هستش برای همین بسته بندی اون خیلی مهم هست و توی فروشش هم تاثیر داره.بد نیست بدونیم مراحل بسته بندی زعفرون چطوری هستش!

در بدو ورود زعفران آزمون های ذیل جهت ارزیابی کیفیت انجام میپذیرد:

آزمون رنگ (استخراج و تشخیص رنگ های افزودنی)
آزمون قدرت رنگی وارزیابی میزان کروسین ،سافرانال و پیکروکروسین
رطوبت
خاکستر کل
خاکستر نامحلول در اسید
میزان مواد خارجی مربوط به محیط و بقایای گل
عصاره محلول در آب سرد
پیگمان
ازت تام
فیبر خام

سپس وارد مرحله بسته بندی به شرح ذیل می گردد:
سورتینگ:کارکنان بخش سورتینگ زعفران های ورودی را با دقت کامل سورت می کنند. که شامل جداسازی کلیه ذرات خارجی و بقایای گل می باشد.

بسته بندی زعفرانتوزین: پس از سورت ،زعفران به بخش توزین انتقال می یابد در این قسمت کارکنان بخش توزین بر حسب میزان و نوع بسته بندی مورد نظر زعفران را با ترازوهای دقیق و کالیبره شده وزن میکنند.

درب بندی: پس از بخش توزین زعفران به بخش درب بندی منتقل می شود. درب بندی بسته بندی های قوطی شکل توسط کارکنان مربوطه با دقت کامل انجام گرفته و درب بندی بسته بندی های پاکتی توسط دستگاه دوخت صورت می گیرد

بسته بندی زعفرانوکیوم: دربعضی بسته بندیهای قوطی شکل ، قوطی ها بر روی کارت های مشخص ، گذاشته و بوسیله تلق وکیوم می شوند . و بعد از این عمل قوطیهای وکیوم شده پس از کد گذاری جعبه گذاری و یا شیرینگ می شوند.

جت پرینتر (کد زنی): بعد از بسته بندی اولیه بسته ها، توسط دستگاه جت پرینتر، مشخصات بسته شامل وزن محصول،‌ تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد محصول، سریال تولید و نوع محصول بر روی بسته ها چاپ می شود.

جعبه گذاری: بسته ها بعداز بخش جت پرینتر بسته بندی نهایی گشته و جعبه گذاری می شوند . نوع بسته و تعداد داخل بسته با توجه به نوع محصول انجام می شود.

شرینگ پک:در انتها بعضی از محصولات توسط دستگاه شرینگ پک بسته بندی می گردد . که بصورت بسته هایی با تعداد مشخص می باشد.

بازرسی و آزمون:ویژگی محصول در مراحل مختلف مورد پایش و اندازه گیری واقع می شود.

کنترل حین فرآیند: مسئول کنترل کیفیت هر دو ساعت یکبار از خط تولید بازدید بعمل آورده و عملکرد کارکنان در بخشهای مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و نتایج حاصله را در فرم مربوطه درج می کند و در صورت مشاهده عدم انطباق اقدامات لازم صورت می گیرد

کنترل محصول نهایی: پس از ساخت و تولید و بسته بندی , محصول مطابق استانداردهای ملی مرتبط با بسته بندی زعفران کنترل شده و نتایج توسط بازرس کنترل کیفیت در فرمهای مربوطه ثبت می گردد
لازم به ذکر است در ابتدا خرید زعفران صرفا از تامین کنندگان ارزیابی شده و معتبر. صورت می گیرد وسپس کلیه مراحل فوق. انجام می گیرد.

  • banafshe javan
  • ۰
  • ۰

بسته بندی از محصول محافظت میکنه واونو تا مرحله  فروش توی شرایطی سالم تحویل می ده. بسته بندی علاوه بر این، رو فروش هم تاثیر داره و  به بازاریابی کمک می کند.

به نظر اهل فن، بسته بندی بخشی از فروش است و باید در ابتدای هر برنامه فروش، مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل وجود پیچیدگی بخش های مختلف مرتبط با بسته بندی حضور دائمی متخصصان رشته هایی نظیر طراحی، گرافیک، فیزیک، شیمی، مهندسی، حقوق، آموزش، حسابداری و … در پروسه بسته بندی الزامی است، زیرا اولین چیزی که خریداران در هنگام خرید در اکثر کالاها مشاهده می کنند بسته بندی کالاست.

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که خریداران مواد غذایی حدود ۳ تا ۴ ثانیه به بسته بندی محصولات غذایی توجه می کنند و از میان کالاهای مشابه، تمایل به خرید محصولاتی دارند که دارای بسته بندی جذابتری باشد. حتی برخی از آنان توجهی به قیمت و یا کیفیت محتویات داخل بسته نمی کنند، زیرا بسته بندی جذاب، انگیزه بیشتری را برای خرید در آنان ایجاد می کند.

در نتیجه بسیاری از شرکت های تولیدی در حال طراحی مجدد بسته بندی محصولات خود هستند تا آنها را با خواسته مصرف کنندگان و سلامتی آنان سازگار کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های کر شده در تولیدات خود عنوان " بدون BPA " را درج می کنند. به این معنی که به مصرف کننده اطمینان می دهند که از این ماده در بسته ها استفاده نشده است.

در بازاری که در آن برای تولید یک محصول چندین شرکت مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند، بسته بندی مناسب محصولات علاوه بر هدف محافظت می تواند با هدف کمک به رقابت موفق شرکت ها نیز صورت بگیرد و برای حضوری موفق در میان سایر محصولات و کالاهای مشابه باید به این کار، به عنوان یک تخصص توجه کرد.

به عبارت دیگر نمی توان بدون داشتن تخصص و علم لازم در حوزه طراحی، شناخت بازار، شناخت سلیقه ی مصرف کننده، توجه به ابعاد و وزن و پوشش مناسب با آنها و عواملی از این دست انتظار ارائه بسته بندی های موفق از سوی شرکت های تولیدی داشت.

امروزه شرکت هایی هستند که به طور اختصاصی به طراحی و اجرای پوشش های محصولات می پردازند و محصولات تولیدی شرکت های دیگر را بعنوان ماده اولیه خود تحویل گرفته و با اعمال بسته بندی مورد نظر آنها، محصول نهایی را برای سفارش دهنده ارسال می کنند.

امروزه مشاهده می کنیم که برخی شرکت های تولیدی گاه برای تغییر شرایط حضور خود در بازار بجای تولید محصولی جدید، اقدام به تغییر پوشش و جعبه و سهولت بیشتر در استفاده از آن توسط مشتریان می کنند. بدیهی است مصرف کنندگان نیز بدنبال محصولاتی هستند که استفاده از آن آسان باشد.

  • banafshe javan
  • ۰
  • ۰

دستگاه تیوپ پرکن برای محصولاتی که کاربرد زیاد داره استفاده میشه مثل خمیر دندان.حالا تولید کننده ها اومدن دستگاه های متنوعی توی بازار عرضه کردن یکی از این دستگاها همین دستگاه تیوپ پرکن اتوماتیک خمیر دندان هستش.یکی از انواع دستگاه پرکن هاکه مسیر تولید را آسون کرده و تولیدات رو بیشتر از قبل به بازار عرضه داشته است.

این دستگاه طبق این اصول، مراحل تولید را سپری نموده است:

    استاندارد های لازم
    اصول کیفی مورد نیاز
    استفاده از دستگاه های کاملاٌ بهداشتی

ضمن این که می توان گفت دستگاه تیوپ پرکن از سیستم های عملکردی بدین شرح تولید شده است:

    سیستم خودکار
    سیستم نیمه خودکار

تفاوت دو سیستم مورد نظر را از این لحاظ می توان مورد بررسی قرار داد:

    تعداد تولیدات
    سرعت تولیدات

علاوه بر این باید عنوان داشت که دستگاه مورد نظر، پر و بسته بندی مواد مختلفی که داخل تیوپ جای می گیرند را موجب می شود که از جمله این مواد می توان به چند نمونه اشاره کرد:

    خمیر دندان
    چسب
    رنگ
    شکلات
    پماد

تولید کننده دستگاه های تیوپ پرکن

دستگاه تیوپ پرکن در نمونه هایی مانند دستگاه اتوماتیک یا خودکار و دستگاه نیمه اتوماتیک یا نیمه خودکار، تولید و به بازار عرضه می شود.
هدف تولید کنندگان از ارائه چنین دستگاهی، کمک به بهره وری و بهینه سازی تولید در کل کشور می باشد.
پس از آن نیز تامین نیاز هر یک از افراد مصرف کننده و جلب رضایت آن ها نیز در راس این هدف قرار دارند.
در هر حال عرضه دستگاه های تیوپ پرکن به هر شکل و ساختاری که صورت می گیرد، تامین در این بازار ها را امکان پذیر می سازد:

    بازار های داخلی
    بازار های خارجی

دستگاه تیوپ پرکن اتوماتیک در صنایع

دستگاه تیوپ پرکن اتوماتیک یا خودکار که در نتیجه استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا شکل گرفته است، در هر یک از صنایع تولید کننده مواد و محصولات تیوپی، جایگاه خاص و گسترده ای را به خود اختصاص داده است. با بهره گیری از قابلیت ها و توانایی های این دستگاه می توان، تولیدات پر رونق و بسیار بهینه ای را به انجام رساند و از این طریق با تامین نیاز مصرف کننده نیز، به نیاز او احترام گذاشت.

در هر حال برای بعضی از دستگاه های تیوپ پرکن اتوماتیک، مشخصه ها یا ویژگی های بسیاری را می توان بیان نمود که عبارت هستند از:

    همه قسمت های درگیر با مواد، تشکیل شده از جنس استنلس استیل
    دارای قیف دو جداره با همزن
    برخودار از المنت آب
    ظرفیت تولید ۱۸۰۰ تیوپ برای تیوپ های ۵۰ گرمی
    در نهایت ارائه تولیدات بسیار استاندارد و با کیفیت

 

  • banafshe javan
  • ۰
  • ۰

بازم یکی دیگه از دستگاه های بسته بندی و میخوام بهتون معرفی کنم این دفه نوبت دستگاه اسکین که یه مدل از همین دستگاه های بسته بندی بدون قالبه اگه میخواین بیشتر بدونین با من همراه باشین.

از دستگاه بسته‌ بندی اسکین‌ پک یا وکیوم فرمینگ برای بسته‌ بندی فرمی محصولات، بدون نیاز به قالب‌ استفاده می‌شود. در فرایند بسته‌ بندی اسکین‌ پک محصول بر روی مقوا یا کارتن قرار گرفته و سپس غشای پلاستیکی توسط دستگاه روی آن قرار می‌گیرد و پس از گرم شدن غشای پلاستیکی و پایین آمدن آن برروی محصول و تخلیه هوای مابین غشای محصول، نایلون یا غشا برروی کارتن یا مقوا که فرم محصول را نیز گرفته می چسبد. از مزیت‌های این دستگاه عدم نیاز به قالب برای انواع محصولات می باشد به طوری که علاوه بر ارائه‌ی بسته‌بندی زیبا ، هزینه های مربوط به بسته بندی را کاهش می دهد.

قیمت اسکین پک با توجه به کارایی در قدرت و تسریع در زمان بسته بندی و عدم نیاز به قالب، بسیار مقرون به صرفه بوده و کاربران را به استفاده از این دستگاه سوق می دهد.

  • banafshe javan