انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

 تاریخچه بسته بندی کاغذی همزمان هستش با تولید کاغذ.حالا توی الان میخوام براتون تا تاریخچه یکی دیگر از بسته بندی ها رو براتون بگم که به صورت کلی مقاله در مورد تاریخچه بسته بندی شیشه ای هستش این نوع بسته بندی، که یکی دیگر از مهم‌ترین نوع بسته بندی هستش دارای پیشینه جالبی داره.

ظروف شیشه ای یکی از قدیمی ترین ظروف بسته بندی به خصوص در صنعت غذایی می باشد. عقیده بسیاری بر آن است که شیشه گری زیر مجموعه ای از کوزه گری می باشد که قدمتی در حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح دارد. پیش از اواخر قرن ۱۹ آب معدنی انواع ترشی انواع مربا و سایر موارد دیگر در  ظرفهای از جنس شیشه بسته بندی می شدند 

بطری ها کماکان به صورت روش قدیمی تولید می شود. بطری هایی  که به روش باز کردن در قالب در این دوره تولید می شدند  شکل درست و متناسبی نداشته و شکل مدلهای بسیار عجیبی داشته است با ساخت انواع بطری و تولید انبوه آن بشر توانسته است در بسته‌بندی‌های خود شیشه را بسیار حائز اهمیت در نظر بگیرند و بسته بندی شیشه ای را بسیار مهم بدانند.

امروزه مواد محصولات بسیار زیاد  و متنوعی در بسته بندی شیشه ای قرار می گیرد و این نوع بسته بندی هنوز هم بسیار مهم و پرکاربرد می باشد

ایران عزیزمان در تاریخچه بسته بندی شیشه ای نقش بسیار زیادی داشته است. در زمان های زیادی شیشه گران بسیار توانایی در حال فعالیت در ایران بوده اند و روز به روز در حال پیشرفت می باشد.

در حال حاضر از تمامی کارخانه های نوشابه سازی دنیا حدود ۸۵ درصد از بطری شیشه ای استفاده می کنند و حدود ۱۵ درصد از کنسرو های تولید شده در بسته بندی های از جنس شیشه قرار می گیرند.

از ابتدای قرن ۱۹ میلادی محصولات مایع تحت تسخیر بطری‌های شیشه ای قرار گرفتند.

به طور کلی یک ماشین مدرن تولید بطری می تواند در روز حدود ۲۰ هزار بطری تولید کنند. با توجه به عمومیت پیدا کردن بسته‌بندی‌های از قبیل فلزات و پلاستیک در دهه ۱۹۷۰ به دلیل وزن و قیمت شیشه و شکنندگی شیشه بسته بندی های شیشه ای کم کم کاربرد شود  و رونق قبلی خود را از دست داده  و در حال حاضر بیشترین کاربرد بسته بندی های شیشه ای در صنایع نوشیدنی می باشد.

امیدواریم از مطالعه تاریخچه بسته بندی شیشه ای لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد نظر شما را جلب کرده و  به شما کمک کرده باشد. در مورد بحث بسیار جذاب بسته بندی در آینده مقالات بیشتری را برای شما عزیزان قرار خواهیم داد. از جمله این مقالات می‌توان به نقشه رنگ بندی و تاثیر آن در بسته بندی ها نام برد.

  • ۹۹/۰۳/۱۱
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی