انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

قبلا راجب بسته بندی انواع مواد خوراکی براتون گفتم حتی برای صادراتشون هم گفتم.یکی از ایم موادهای خوراکی که خیلی خیلی مهم هستش بسته بندی گوشت هستش که خیلی خیلی مهم تر از بقیه محصولاتی هست که قبلا راجبشون گفتم.حالا بریم ببینیم فایند بسته بندیش چه جوری هست چه نکاتی باید رعایت بشه.

گوشت چرخ کرده در بین خانواده ها طرفداران زیادی دارد که انواع غذاها را با استفاده از آن می توان طبخ کرد . بسته بندی و نگهداری گوشت چرخ کرده دغدغه بسیاری از خانم های خانه دار می باشد که در نگهداری آن باید دقت کافی را داشته باشند . معمولا گوشت چرخ کرده مقداری چربی دارد که مطابق استاندارد مقدار این چربی باید 25 درصد باشد و به همین علت است که زودتر از گوشت قرمز فاسد می شود . اغلب متخصصان تغذیه عقیده دارند که به هیچ وجه گوشت چرخ کرده را در فریزر نگهداری نکنید و به صورت تازه مصرف کنید .

گوشت چرخ کرده
روش صحیح نگهداری گوشت چرخ کرده
در مرحله اول باید در خرید گوشت دقت کنید و گوشت را از قصابی های مطمئن خریداری کنید و توجه داشته باشید که گوشت دارای مهر دامپزشکی باشد . اگر قصد دارید گوشت را در قصابی چرخ کنید از تمیز بودن چرخ گوشت اطمینان حاصل کنید و دقت کنید که گوشت خالص را چرخ کند . برخی از افراد گوشت چرخی بسته بندی شده در فروشگاه ها را خریداری می کنند که باید به تاریخ انقضا آن توجه کنند . بهترین راه برای تهیه گوشت چرخی این است که گوشت را از قصابی مطمئن خریداری کنید سپس در منزل آن را شستشو دهید و چرخ کنید .

زمانی که گوشت چرخ کرده آماده شد نوبت به بسته بندی و نحوه نگهداری آن می رسد که بسیار مهم می باشد . حجم گوشتی که درون کیسه پلاستیکی قرار می دهید نباید زیاد و حجیم باشد بلکه باید حجم گوشت درون بسته کم و ضخامت آن نیز کم باشد و به صورت لایه نازک و پهن بسته بندی شود تا به سرعت منجمد شود . هنگام قرار دادن گوشت درون فریزر دقت کنید که دمای فریز پایین باشد تا گوشت به سرعت منجمد شود و کیفیت خود را از دست ندهد . هنگام بسته بندی دقت کنید که کیسه پلاستیکی پاره و سوراخ نباشد زیرا اگر پاره باشد آب سطح گوشت به سرعت بخار می شود و لکه های سفیدی روی آن ایجاد می شود و ظاهر بدی به گوشت می دهد . البته این لکه های سفید خطری ایجاد نمی کنند ولی اگر بعد از انجماد لکه های سیاه روی گوشت ایجاد شود از خوردن آن خودداری کنید .

نکته : زمانی که می خواهید گوشت را فریز کنید دقت کنید که پیاز به آن اضافه نکنید زیرا در صورت اضافه کردن پیاز بیشتر از 3 روز نمی توانید از آن نگهداری کنید زیرا قوام گوشت را از بین می برد و لیز و لزج می شود اما ادویه به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد افزودن آن به گوشت مانعی ندارد .

روش های یخ زدایی گوشت چرخ کرده
زمانی که می خواهید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید دقت کنید که برای رفع انجماد گوشت آن را درون ظرفی بگذارید و در یخچال به مدت 24 ساعت قرار دهید تا یخ آن آب شود و خونابه آن وارد ظرف شود و بلافاصله بعد از این که از حالت انجماد خارج شد باید پخته شود . دقت کنید که خونابه آن را دور نریزید زیرا دارای ارزش غذایی بسیاری می باشد اجازه دهید همراه گوشت بخار شود .

روش دیگر برای از بین بردن انجماد گوشت استفاده از مایکروویو است در این روش نیز بلافاصله گوشت باید پخته شود .

یک روش دیگر برای رفع انجماد این است که بلافاصله بعد از اینکه گوشت را از فریزر خارج کردید آن را به طور مستقیم داخل قابلمه و روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا به آرامی از حالت انجماد خارج شود و خونابه آن وارد غذا شود و ارزش غذایی خود را حفظ کند .

نکته : گوشت چرخ کرده ای که از حالت انجماد خارج شده را دوباره منجمد نکنید زیرا علاوه بر اینکه خواص خود را از دست می دهد امکان رشد میکروارگانیسم ها را نیز بیشتر می کند .

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی