انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

هرچیزی که بخواد به خارج از مرزا صادر بشه لازمه که بخاطر اینکه کیفیتش و فیزیکش حفظ بشه قبلش بسته بندی بشه،حالا باید ببینیم که این بسته بندیای صادراتی فرقی با بسته بندی معمولی داره یانه میریم این مطلب رو بخونیم تا ببینیم چه جوری هستش فرآیند بسته بند یمحصولای صادراتی.البته فکر کنم هزینه ی این بسته بندیا باید بیشتر باشه چونکه قراره فرسنگ ها دورتر بره پس باید فیزیکش خوب حفظ بشه :))

هزینه بسته بندی در صنایع غذایی معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده کالا را تشکیل می دهد ولی در ایران این رقم به ۳۵ تا ۵۰ درصد و گاهی حتی بیشتر هم می‌رسد. بسته بندی مناسب می تواند تا حدود ۹۰ درصد سبب ایجاد ارزش افزوده گردد. حال آن‌که توجه نکردن به این موضوع سبب شده است که قسمت اعظم ارزش افزوده محصولات صادراتی ایران که عموماً به صورت فله صادر می شود با بسته بندی مجدد در کشورهای واسط نصیب صنایع بسته بندی این کشورها شود.

هدف از بسته بندی صادراتی
بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزان باشد، ضمن این که اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت را نیز دارا باشد. هدف اصلی بسته بندی صادراتی به حداقل رساندن خطرهایی است که به محصول در هنگام انبار کردن، حمل و نقل و توزیع وارد می شود. بنابراین ملاحظات دقیق را باید معطوف به حلقه های مختلف زنجیره توزیع کرد تا با پیش بینی های لازم، نسبت به خطرهای فراگیر چاره اندیشی شود. به این صورت می توان بسته بندی صادراتی را در سراسر زنجیره توزیع (از نقطه ی آغاز تا انتها) قابل قبول تلقی کرد.

آخرین مراحل در کار تولید محصول، توزیع، تحویل به خرده فروشی و فروش به مصرف کننده نهایی است. کشورهای مختلف عرف ها و عادت ها، مؤسسات و وزارت‌خانه های گوناگونی دارند. تنها یک نوع بسته بندی نمی تواند قادر به ارضای کلیه نیازهای ممکن باشد. هنگامی که یک نوع بسته بندی برای خرده فروشی انتخاب می شود، به خاطر بسپارید که بسته بندی یکی از وسایل و لوازم بازاریابی است و اثر بخشی آن بستگی به انتخاب بازار مورد نظر دارد.

ضرورت توجه به بسته بندی صادراتی محصولات
کمک به خودکفایی، کمک به کاهش ضایعات به ویژه در محصولات کشاورزی، بازگشت ارزش افزوده محصولات کشاورزی، پشتیبانی از فعالیت های بخش تولیدی کشور، ایجاد اشتغال، برخورداری از مزیت رقابتی، ایجاد تنوع بیشتر در تولید، حفظ و ذخیره سازی طولانی تر، کمک به افزایش کیفیت کالاهای غیر نفتی و.... ضرورت توجه به بسته‌بندی صادراتی محصولات تولیدی کشور را تبیین می‌کند.

  • ۹۹/۰۳/۳۰
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی