انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

اهمیت صنعت بسته بندی

 

 

لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه بسته‌بندی

صادرات در تمام کشورها به دلیل اینکه منبع درآمدزایی و درآمد ارزی و به دنبال آن ارتقای جایگاه بین‌المللی و رشد اقتصادی است، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اهمیت بسته‌بندی کالاها در آن دسته از کالاهایی که صادر می‌شوند بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل در تمام دنیا در کنار تقویت صادرات به صنعت بسته‌بندی نیز اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های کلان برای تقویت صنعت بسته‌بندی که در مرحله اول جذب‌کننده مشتری است، انجام می‌شود. به‌طور کلی صنایع چاپ و بسته‌بندی در توسعه صادرات غیر نفتی بسیار نقش‌آفرین است. صنعت بسته‌بندی ایران نیز امروز از توانمندی‌های لازم برای حضور در بازارهای جهانی برخوردار بوده و می‌تواند در ساختار اقتصادی کشور مثمر واقع شود. همچنین صنعت بسته‌بندی موتور محرک برای برون‌زا شدن اقتصاد و پیشرفت تولید داخلی و حلقه تکمیل‌کننده زنجیره تولید و صادرات است. اما صنعت چاپ نیز در سیستم تولیدات انبوه مثل چاپ گراور، مطبوعات، چاپ‌های خبر و کتاب یا به آن صورت رشدی را در سال‌های اخیر نداشته یا در حال رکود بوده و در کنار آن چاپ‌های سیستم‌های یو.وی، فلکسو عرض کم با همان خطوط تولیدی هیبرید رشد خوبی را داشته است. در حال حاضر برای اینکه خودمان را با سایر کشورهای صنعتی یا در حال توسعه بیشتر وفق دهیم و بتوانیم در این زمینه با آنها رقابت کنیم، به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز داریم. اهمیت بحث کیفی‌سازی و استاندارد‌سازی در بازارهای بین‌المللی و داخلی نیز بر کسی پوشیده نیست و این روزها استاندارد برای تولید در زمینه‌های مختلف بحث داغی است.

 

افزایش ضایعات محصولات به دلیل بسته‌بندی نامناسب

امروز اهمیت بسته‌بندی کالاها به خصوص کالاهای صادراتی به درجه‌ای رسیده است که ضرورت دارد فعالان حوزه تولیدی، اقتصادی و صادراتی به کیفیت بسته‌بندی محصولات خود بیشتر توجه کنند. موضوع بسته‌بندی در فروش اقلام و محصولات تولیدی در دو عرصه داخلی و خارجی به قدری حائز اهمیت است که بسیاری فعالیت در حوزه بسته‌بندی را در قالب یک صنعت ویژه بررسی و ارزیابی می‌کنند

براساس گزارش‌هایی که منتشر شده در برخی مواقع   بعضا بی‌کیفیتی و عدم رعایت اصول حرفه‌ای در صنعت بسته‌بندی، باعث هدررفت کالاها و عدم استقبال مشتری می‌شود. در این رابطه برآورد دستگاه‌های مربوطه حاکی از ضایعات 25 تا 30 درصدی محصولات به دلیل بسته‌بندی نامناسب است.

به عنوان مثال، در حال حاضر بسیاری از محصولات زراعی و کشاورزی ما به‌صورت فله‌ای به بازار عرضه می‌شود که در صورت برخورداری از بسته‌بندی مناسب، علاوه بر جذب هر چه بیشتر مشتری، سودآوری فزاینده‌تری نیز حاصل خواهد شد. همچنین برخی از محصولات زراعی و کشاورزی ایران همچون زعفران، خرما و عسل به‌صورت فله‌ای به کشورهای هدف صادر می‌شوند و بعد از مدت کوتاهی، عوامل و فعالان اقتصادی کشورهای مذکور با بسته‌بندی شکیل آن را به نام کشور خود به بازارهای بین‌المللی صادر و عرضه می‌کنند.

چین، اسپانیا و حتی افغانستان موفق شده‌اند با حمایت و برنامه‌ریزی اصولی، به توفیقات بسیاری در این بخش نائل شوند و باید با تلخی اعتراف کرد که این موضوع شایسته کشور به نظر نمی‌رسد و باید تدبیری اتخاذ شود که اقدامات این کشورها و عرضه مجدد محصولات ایرانی با سود مضاعف در همین مرز و بوم عملیاتی شود تا در سایه آن، حداکثر بهره‌وری و بهره‌برداری اقتصادی برای فعالان اقتصادی و تولیدی کشورمان حاصل شود.

  • ۹۹/۰۱/۱۷
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی