انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

بسته بندی از محصول محافظت میکنه واونو تا مرحله  فروش توی شرایطی سالم تحویل می ده. بسته بندی علاوه بر این، رو فروش هم تاثیر داره و  به بازاریابی کمک می کند.

به نظر اهل فن، بسته بندی بخشی از فروش است و باید در ابتدای هر برنامه فروش، مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل وجود پیچیدگی بخش های مختلف مرتبط با بسته بندی حضور دائمی متخصصان رشته هایی نظیر طراحی، گرافیک، فیزیک، شیمی، مهندسی، حقوق، آموزش، حسابداری و … در پروسه بسته بندی الزامی است، زیرا اولین چیزی که خریداران در هنگام خرید در اکثر کالاها مشاهده می کنند بسته بندی کالاست.

تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که خریداران مواد غذایی حدود ۳ تا ۴ ثانیه به بسته بندی محصولات غذایی توجه می کنند و از میان کالاهای مشابه، تمایل به خرید محصولاتی دارند که دارای بسته بندی جذابتری باشد. حتی برخی از آنان توجهی به قیمت و یا کیفیت محتویات داخل بسته نمی کنند، زیرا بسته بندی جذاب، انگیزه بیشتری را برای خرید در آنان ایجاد می کند.

در نتیجه بسیاری از شرکت های تولیدی در حال طراحی مجدد بسته بندی محصولات خود هستند تا آنها را با خواسته مصرف کنندگان و سلامتی آنان سازگار کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های کر شده در تولیدات خود عنوان " بدون BPA " را درج می کنند. به این معنی که به مصرف کننده اطمینان می دهند که از این ماده در بسته ها استفاده نشده است.

در بازاری که در آن برای تولید یک محصول چندین شرکت مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند، بسته بندی مناسب محصولات علاوه بر هدف محافظت می تواند با هدف کمک به رقابت موفق شرکت ها نیز صورت بگیرد و برای حضوری موفق در میان سایر محصولات و کالاهای مشابه باید به این کار، به عنوان یک تخصص توجه کرد.

به عبارت دیگر نمی توان بدون داشتن تخصص و علم لازم در حوزه طراحی، شناخت بازار، شناخت سلیقه ی مصرف کننده، توجه به ابعاد و وزن و پوشش مناسب با آنها و عواملی از این دست انتظار ارائه بسته بندی های موفق از سوی شرکت های تولیدی داشت.

امروزه شرکت هایی هستند که به طور اختصاصی به طراحی و اجرای پوشش های محصولات می پردازند و محصولات تولیدی شرکت های دیگر را بعنوان ماده اولیه خود تحویل گرفته و با اعمال بسته بندی مورد نظر آنها، محصول نهایی را برای سفارش دهنده ارسال می کنند.

امروزه مشاهده می کنیم که برخی شرکت های تولیدی گاه برای تغییر شرایط حضور خود در بازار بجای تولید محصولی جدید، اقدام به تغییر پوشش و جعبه و سهولت بیشتر در استفاده از آن توسط مشتریان می کنند. بدیهی است مصرف کنندگان نیز بدنبال محصولاتی هستند که استفاده از آن آسان باشد.

  • ۹۹/۰۲/۱۸
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی