انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

مزایای وکیوم فرمینگ

فرایند شکل دهی حرارتی با فشار هوا (به انگلیسی: Pressure Thermoforming) یکی از زیر شاخه‌های شکل‌دهی حرارتی است. این روش یک فرآیند پیشرفته برای شکل‌دهی ورق‌های پلاستیکی است که از فشار مثبت هوا برای اعمال نیرو بر ورق گرم شده جهت قالب گیری استفاده می‌شود. بسیاری از قطعات پلاستیکی از ظروف یک بار مصرف گرفته تا طلق‌های بسته‌بندی محصولات یا حتی داشبورد خودروها، جداره داخلی و روی در یخچال، حباب‌های پلاستیکی، جای تخم مرغ و امثال آن‌ها از این روش تولید می‌شوند.

وکیوم فرمینگ شکل ساده شده ترمو فرمینگ است که طی آن صفحات پلاستیکی تا حد ذوب حرارت می‌بینند و سپس در قالب‌هایی برای شکل‌گیری قرار می‌گیرند. به دستگاهی که این کار را انجام می‌دهد دستگاه وکیوم فرمینگ می‌گویند. برای شکل‌دهی مواد از قالب‌های وکیوم استفاده می‌شود؛ به‌طوری که پلاستیک پس از حرارت‌دهی در این قالب‌ها قرار گرفته و به همان شکل در می‌آید. وکیوم فرمینگ در بخش‌های مختلف صنعت از جمله خودروسازی، کشاورزی، تولید ظروف مواد غذایی و مواردی از این دست کاربرد دارد. در سال‌های اخیر، استقبال از وکیوم فرمینگ در خدمات صنعتی افزایش یافته است؛ که دلیل آن مزایای این روش به نسبت دیگر فرایندهاست. انعطاف‌پذیری و سازگاری اولین و مهم‌ترین مزیت وکیوم فرمینگ به‌شمار می‌رود. قالب وکیوم از جنس‌های مختلفی از قبیل پلاستیک، آلومینیوم، کامپوزیت و چوب ساخته می‌شود و تعویض آن‌ها هزینه پایینی در بر خواهد داشت. همچنین، با استفاده از دستگاه وکیوم فرمینگ می‌توان محصولات با طرح‌ها و اندازه‌های بسیاری را تولید کرد. سرعت یکی دیگر از جنبه‌های مهم در خدمات صنعتی محسوب می‌شود. وکیوم فرمینگ می‌تواند در عین دقت بالا محصولات بسیاری را در زمان کوتاه تولید کند. به‌علاوه، هزینه پایین در تولید محصولات در مقایسه با دیگر روش‌ها نیز از دیگر جنبه‌های مثبت وکیوم فرمینگ به‌حساب می‌آید.

  • ۹۹/۰۱/۲۲
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی