انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

در بسیاری از کسب و کارها طراحی بسته بندی کالای صادراتی فرآیند بسیار مهم محسوب می­ شود و در صادرات یک محصول باید فاکتورهای زیادی را در این زمینه مد نظر قرار داد .

بسته­ بندی مولفه ضروری هر نوع کالا صادراتی است که نه تنها بر ایمنی بلکه بر هزینه ­ها ، ارتباطات و حتی بر بازاریابی محصولات نیز تاثیرگذار است .

می ­توان گفت که مسئولیت بسته بندی کالا صادراتی همیشه بر عهده صادرکننده است و باید تضمین کند این بسته ­بندی می­تواند در سفرهای بین ­المللی آسیبی نبیند .

اگر بسته­ بندی در مسیر رسیدن به مقصد آسیب ببیند و شرکت مسئول حمل کالا ثابت کند که حمل بار منجر به این خرابی نشده است ، آنگاه فروشنده ( صادرکننده ) مسئول هر نوع خرابی خواهد بود .

با این حال ، عملکرد بسته­ بندی محدود به محافظت از بار حین فرآیند انتقال بین­ المللی نیست و در کنار آن یکی از ارکان بازاریابی نیز محسوب می‌شود .

از این حیث ، بسته­ بندی باید به گونه‌ای باشد تا مشتریان را به خود جذب کند و نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن کسب و کار شما باشد .

از منظر دیگر ، بسته­ بندی باید متناسب با جایگاه بار دستگاه‌ها یا ماشین­ های بارگیری باشد تا استفاده از کانتینرها ، کامیون ها یا سایر اشکال حمل بار بهینه شود .

 

ویژگی های یک بسته بندی خوب صادراتی

  • ابعاد و اندازه متناسب داشته باشد
  • مقدار متعارفی از کالای مصرفی را در حد کفایت در خود جای دهد
  • نوع و جنس ماده اولیه سازنده بسته از سلامت کافی برخوردار باشد
  • ایمنی کالای درون خود را تضمین کند
  • باعث تغییرات فیزیکی و شیمیایی نشود
  • استفاد و بکار بردن بسته ساده باشد
  • انهدام بسته خالی به راحتی صورت پذیرد
  • دارای علائم ایمنی و اطلاعات بازرگانی باشد
  • دارای اطلاعات ساخت و تولید باشد
  • رنگ ها و طرح های جاذب و نافذ داشته باشد
  • رنگ بسته مبین و تداعی کننده ماهیت و کیفیت کالا باشد
  • وضعیت ظاهری بسته القا کننده نیاز باشد
  • در عین خاموشی گویا و دعوت کننده به خرید باشد
  • اطلاع رسانی به مقصد متقاعد کردن مصرف کننده به خرید آن در حد اعلی و دقت و ظرافت باشد
  • به کمک آن بتوان تحقیقات بازاریابی انجام داد
  • به کمک آن بتوان روش های فروش را مکانیزه کرد
  • بار فرهنگی داشته باشد
  • بسته خالی به عنوان عامل یادآوری ایفای نقش نماید
  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی