انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

انواع روش بسته بندی محصولات

روش بسته بنید انواع محصول مواد غذایی و ... مانند بسته بنید عسل و آب معدنی و ...

در این وبلاگ تلاش داریم تا درباره انواع بسته بندی محصولات مانند بسته بندی مواد غذایی ، حبوبات و موادی مانند عسل و آب معدنی صحبت کنیم.

  • ۰
  • ۰

زعفرون مثل طلا خیلی قیمتی و گرون هستش برای همین بسته بندی اون خیلی مهم هست و توی فروشش هم تاثیر داره.بد نیست بدونیم مراحل بسته بندی زعفرون چطوری هستش!

در بدو ورود زعفران آزمون های ذیل جهت ارزیابی کیفیت انجام میپذیرد:

آزمون رنگ (استخراج و تشخیص رنگ های افزودنی)
آزمون قدرت رنگی وارزیابی میزان کروسین ،سافرانال و پیکروکروسین
رطوبت
خاکستر کل
خاکستر نامحلول در اسید
میزان مواد خارجی مربوط به محیط و بقایای گل
عصاره محلول در آب سرد
پیگمان
ازت تام
فیبر خام

سپس وارد مرحله بسته بندی به شرح ذیل می گردد:
سورتینگ:کارکنان بخش سورتینگ زعفران های ورودی را با دقت کامل سورت می کنند. که شامل جداسازی کلیه ذرات خارجی و بقایای گل می باشد.

بسته بندی زعفرانتوزین: پس از سورت ،زعفران به بخش توزین انتقال می یابد در این قسمت کارکنان بخش توزین بر حسب میزان و نوع بسته بندی مورد نظر زعفران را با ترازوهای دقیق و کالیبره شده وزن میکنند.

درب بندی: پس از بخش توزین زعفران به بخش درب بندی منتقل می شود. درب بندی بسته بندی های قوطی شکل توسط کارکنان مربوطه با دقت کامل انجام گرفته و درب بندی بسته بندی های پاکتی توسط دستگاه دوخت صورت می گیرد

بسته بندی زعفرانوکیوم: دربعضی بسته بندیهای قوطی شکل ، قوطی ها بر روی کارت های مشخص ، گذاشته و بوسیله تلق وکیوم می شوند . و بعد از این عمل قوطیهای وکیوم شده پس از کد گذاری جعبه گذاری و یا شیرینگ می شوند.

جت پرینتر (کد زنی): بعد از بسته بندی اولیه بسته ها، توسط دستگاه جت پرینتر، مشخصات بسته شامل وزن محصول،‌ تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد محصول، سریال تولید و نوع محصول بر روی بسته ها چاپ می شود.

جعبه گذاری: بسته ها بعداز بخش جت پرینتر بسته بندی نهایی گشته و جعبه گذاری می شوند . نوع بسته و تعداد داخل بسته با توجه به نوع محصول انجام می شود.

شرینگ پک:در انتها بعضی از محصولات توسط دستگاه شرینگ پک بسته بندی می گردد . که بصورت بسته هایی با تعداد مشخص می باشد.

بازرسی و آزمون:ویژگی محصول در مراحل مختلف مورد پایش و اندازه گیری واقع می شود.

کنترل حین فرآیند: مسئول کنترل کیفیت هر دو ساعت یکبار از خط تولید بازدید بعمل آورده و عملکرد کارکنان در بخشهای مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و نتایج حاصله را در فرم مربوطه درج می کند و در صورت مشاهده عدم انطباق اقدامات لازم صورت می گیرد

کنترل محصول نهایی: پس از ساخت و تولید و بسته بندی , محصول مطابق استانداردهای ملی مرتبط با بسته بندی زعفران کنترل شده و نتایج توسط بازرس کنترل کیفیت در فرمهای مربوطه ثبت می گردد
لازم به ذکر است در ابتدا خرید زعفران صرفا از تامین کنندگان ارزیابی شده و معتبر. صورت می گیرد وسپس کلیه مراحل فوق. انجام می گیرد.

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • banafshe javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی